Hvordan vil år 2019 forme sig?

Hvordan vil året 2019 forme sig for mig?
Finder jeg ud, hvad mit speciale skal handle om? For en ting er sikkert - det skal skrives, og jeg ønsker at skrive et solidt og brugbart speciale.
Jeg har brug for økonomisk medgang og opblomstring, vil jeg få det?
Jeg ønsker et job med kreative og innovative mennesker, med refleksive og vidende mennesker, med intellektuel udvikling og udfordring, får jeg det?
Jeg ønsker at blive bedre til at bede Gud sende kærligt hvidt lys, omsorg og healing til de mennesker, der træder på mig, vil jeg lære det?
En ting er at bede om det, en anden ting er at mene det dybt i sit hjerte - Det ønsker jeg at bliver bedre til!
Jeg ønsker, at blive bedre til at tilgive personen, ikke nødvendigvis deres handlinger, men selve personen, fordi jeg i bund og grund tror på, at alle gør, det bedste de kan, det har jeg virkelig brug for at blive bedre til.
Følelsen af at blive trådt på, urimeligt behandlet, misforstået er selvfølgelig ikke rar, men når det værste har lagt sig, ser jeg bedre, hvad det bunder i, jeg ønsker at få et endnu klarere syn på dette, vil det ske?

Jeg har haft et mildt sagt rigtigt lorte år - min datter har det svært i sin nye skole, jeg har mistet min mor, efterfølgende stridigheder i familien baseret på, hvad jeg mener er misforståelser, stejle opfattelser af dem, der burde støtte hinanden, hårdhed, anklager og afvisninger, jeg har følt mig alene, ensom og efterladt, samt ramt af økonomisk ruin - faktisk er der ikke plads til mere nedtur!  Og det kan vel næppe heller nås inden kl. 24.00?

Midt i al sorgen genfinder jeg heldigvis også skønne værdifulde veninder. Jeg vidste godt, at de var der - vi har engang valgt hinanden til, men i en tid, hvor jeg helst vil gemme mig væk og lukke alle ude, henter de mig frem fra mit skjul og fodrer mig med deres omsorg, de ser, hvad jeg mangler. Alle gør det på hver deres måde og hvor er det skønt og hvor er jeg taknemmelig for dem. Det er en gave at jeg har mennesker omkring mig, hvor jeg kan være mig, og ikke skulle have paraderne oppe, for de kender mig og modtager mig, som jeg er, og det healer mere end de aner. Tak, for dem! 💝
Og så er der mine brødre - mit hjerte smelter 💜 Vi har et bånd, som er så stærkt, at ingen kan bryde det. Vi kender hinanden på godt og på ondt, og der findes ikke noget mere ægte end, når man også kan rumme andres mindre flatterende sider. Jeg elsker dem så højt. Tak, for dem! 💓

Mine elskede børn er jeg evigt bekymret for, men også umådeligt stolt af. De lærer mig, så meget om livet, om mennesker om alt. Tak, for dem! 💚

Jeg tænder mit meditationslys og åbner op med bøn.
 
Kære Gud,
Tak, for alt Gud. Tak, fordi du altid er der og hjælper mig til at se tingene klart, når jeg synes, det hele er svært. Tak, for al din beskyttelse og uudtømmelige kærlighedskilde, der viser sig på så mange måder.
Jeg trækker et kort, Gud, og beder om at modtage din guidning og svar på alle mine spørgsmål.

Jeg trækker kort 6, The Search, Feeling lost, Confused, Lonely.
Mørket på kortet er den uklarhed, der rammer mig. I mit eget  famlende forsøg på at finde rundt i mørket, ser jeg slet ikke, at der allerede er bliver lyst for mig. Jeg skal bare vende mig om, og så ser jeg klart. Bag ved mig er der en masse grønt. Det grønne chakra, hjertechakraet, er det chakra der forbinder, den fysiske verden med den åndelige. Hjertechakraet kan hjælpe mig til rumme mere kærlighed og empati og medfølelse til de relationer i mit liv, hvor jeg har brug for det. Jeg vil arbejde på hjertechakraet.
Kortet symboliserer også cyklus. Vi er i en mørk periode - det er vinter, og jeg er det også følelsesmæssigt.
Men foråret er lige om hjørnet, solen bliver varmere og nye grønne skud spirer frem. Lyset vil atter skinne, også på mig, og en ny cyklus fuld af nye idéer, nye inspirationer og måske en ny kærlighed af en art vil visse sig (det kunne jo være en Tesla, en hest eller en grand Danios-hvalp, eller bare den skønneste og klogeste mand).

Mørket giver altid anledning til ny udvikling, så jeg takker for mit mørke, for at hjælpe udviklingen på vej, og jeg velsigner den udvikling der kommer.

Alt er, som det skal være i mit liv.
Jeg takker for de skiftende årstider, og de skiftende sindstilstande.
Når jeg er alene, bliver jeg stærkere og visere.
Mine tanker er klare - mit hjerte er åbent.
Jeg er altid på rette vej.

Nu kommer 2019 !



Fra mig til dig ❤️ Del gerne, kommenter gerne ❣️

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Den ærlige jobansøgning

Tillykke, du har vundet et antidemokratisk samfund!

Overskudsmødre med stor fed løgn på!