Super Mom - yes or no?

“Tak, super mom. Du ved altid besked.” efterfulgt af en hjerteligt stemt smiley.
Jeg svarede, at jeg ville sole mig i super mom-prædikatet. 

Og i et øjeblik var det som om, jeg slet ikke kunne se alt det, der stod på køkkenbordet og ventede på, at nogen - mest mig - satte det i opvaskemaskinen. Mit opgaveudkast til min vejleder synes pludselig overkommelig. De papirer, der lå spredt ud over spisebord og gulv, dekoreret af mine kulepensstreger i forsøg på at finde the missing link, så jeg kunne bygge min analyse på et eller andet, lignede ikke mere kaotisk mosaik. Den udeblivende støvsugning er jeg heldigvis holdt op med at tage stilling til for længe siden. Spændingerne i mine kæber, der i min krop har indgået ægteskab med det usunde stress, lettede for en kort stund. Selv tiden gjorde mig den tjeneste at gå lidt i stå, så da jeg kiggede på klokken 4 timer senere, og jeg stadig ikke var færdig med mit udkast, var klokken endnu kun 22.00. Præcis som da jeg fik beskeden. 
Hermed kunne jeg nå at få rigeligt med søvn, inden jeg skulle op klokken 6.00 igen. 
Kæbespændingerne vendte dog hurtigt tilbage - super-mom-besked eller ej. Min Stress Check-app skrev “Your stress level is very high”.  Så det eneste Super-agtige jeg formåede at gøre, var at gå i seng og nå at få så meget søvn som muligt, inden en ny dag skulle spenderes. 

Hvorfor dog en Stress Check-app? Det er jo ikke fordi jeg ikke kan mærke, om jeg er stresset eller ej, men jeg er slem til at sidde oppe til langt ud på natten med mine opgaver, hjemmeside eller andet - fordi der er sådan en god arbejdsro om natten.
Men det er så usundt for kroppen ikke at få sin søvn, det er vi vidst alle godt klar over, og jeg kan faktisk slet ikke undvære en lang sammenhængende søvn. Stress Check-app fortæller mig sort på hvidt, at jeg har overskredet en usund grænse, på en måde jeg åbenbart har svært ved at ignorere, hvorpå jeg hurtigt for lukket computeren ned og kravler i seng. 

Super mom - jeg ved det ikke lige….  kun i det omfang, at der er plads til alle mine fejl og mangler og støttepædagokker som fx. Stress Check. Og det mest Super Mom-agtige jeg til sidst gjorde. var at gå i seng.

Hvad mener du, en Super Mom er?????

Og nu blev klokken snart 2.00, så godnat herfra :-)         

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Den ærlige jobansøgning

Tillykke, du har vundet et antidemokratisk samfund!

Overskudsmødre med stor fed løgn på!