Hurra *Teenage* kom tidligt i år!

Det er ikke sådan rigtig populært at sige højt og tydeligt: 

“Min datter giver mig lyst til at starte bilen og køre til verdens ende, inden hun kommer ud fra sit værelse igen”

… Så det siger jeg ikke… Men jeg ville af hele mit hjerte ønske, at hun ville holde op med at samtale i et toneleje, der får mine trommehinder til at dirre af lyst, efter at skilles fra min krop og flygte til fjerne kontinenter.

Er jeg virkelig den eneste, der har en datter, i en værst tænkelig udgave af… mig selv, da jeg var teenager??
Og er jeg ene om lyde som …min egen mor, når jeg responderer hendes skingre røst?

Jeg har hørt out there, at “teenagere” er et fænomen vi kun kender her i vesten. Det skulle eftersigende ikke findes andre steder!

Hvad gør den nysgerrige - han/hun googler…: “Teenager” og får 564.000 hits. Det orker jeg jo slet ikke at læse igennem.. Men allerede på første side og hit nr. tre har Charlotte Højlund 8 gode råd til hvordan man tackler sin teenager.. Jeg bliver akut træt, da jeg læser det.
Charlotte er smuk, hun har mange børn, hun er helt sikkert klog (vi mener tydeligvis det samme), jeg har al mulig respekt i forhold til hendes 8 gode råd! 
Jeg er grundlæggende ikke uenig med hende. Jeg havde håbet at finde en side, hvor forfatteren skriver:

“Hey mor til præteenager eller vaskeægte teenager,
jeg kan fandme godt forstå, at du er hamrende træt og bare gerne vil have ro i ørene og børn, der smiler, krammer dig og siger de elsker dig for alt det du gør for dem.”

Ud af 564.000 hits, kan jeg naturligvis ikke afvise, at den side findes, men jeg er for træt til at lede. 

Er det en form for pree-teenage-ying-yang-yoga jeg kan melde mine børn og jeg selv til?? 

Et barn grynter fra et af værelserne - jeg kaster computeren fra mig og stormer i kapgang mod værelserne og tjekker, at alt er okay hos dem. De ligger og sover så mildt og smukt og jeg elsker lige dem (og deres hormoner) lidt højere end før, hvis det ellers er muligt <3  og tænker:

I’m a mother for God's sake, hvor vildt er det ik’ lige at have fået to sunde og raske og helt perfekte vidundere!” 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Den ærlige jobansøgning

Tillykke, du har vundet et antidemokratisk samfund!

Overskudsmødre med stor fed løgn på!